Komunikacja interpersonalna

Komunikacja to podstawowe narzędzie budowania i podtrzymywania relacji społecznych.

Potocznie komunikacja to przekazywanie i odbiór informacji w codziennej współpracy z ludźmi. Dzięki komunikacji wymieniamy się myślami, pomysłami i obserwacjami. Towarzyszy nam od początku życia i jest jednym z najważniejszych procesów w życiu każdego człowieka. Decyduje o sukcesach w każdej firmie i w życiu prywatnym i wpływa na wiele obszarów naszego codziennego życia – relacje miedzy ludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę, zadowolenie klientów. To ona zapewnia skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto komunikować się skutecznie.

Nieporozumienia i porozumienie zawsze zależą od obydwu stron. Każdy może się nauczyć skutecznej komunikacji i odnosić sukcesy, a trening czyni mistrza!

Szkolenie skierowane jest do każdego, kto chce doskonalić swoje relacje i skuteczność swojego porozumiewania się z ludźmi w życiu zawodowym i prywatnym niezależnie od wieku, płci i profesji.

Cel szkolenia:

Wszyscy rozmawiamy, natomiast efekty są różne. Co zatem zrobić, aby komunikacja była skuteczna? Celem szkolenia jest wzrost świadomości siły komunikacji i naszego wpływu na jej przebieg, nawet przy niskich kompetencjach z tego zakresu naszego rozmówcy, a także rozwinięcie kompetencji komunikacji uczestników szkolenia.

Zdobędziesz umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej.

Zauważysz, co dzieje się z ludźmi w trakcie wymiany informacji. Poznasz i usprawnisz techniki komunikowania się z ludzi o różnych osobowościach.

Poznanie tajniki przekazu werbalnego i niewerbalnego.

Poznasz zasady i udoskonalisz umiejętności umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej.

Dowiesz się jak radzić sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych.

 

Program szkolenia.

Moduł I: Komunikacja

Dlaczego warto się dobrze komunikować

Stereotypy, nastawianie do rozmówcy, modelowanie nastawiania, automotywacja.

Przekaz werbalny i niewerbalny

Efekt pierwszego wrażenia, budowanie wizerunku specjalisty, wiarygodność.

Różnice interpersonalne w komunikowaniu się introwertyk/ ekstrawertyk, kobieta/ mężczyzna,

Osłabiacze i wzmacniacze komunikacyjne

Bariery komunikacyjne

 

Moduł II: Budowanie potrzeb

EQ (inteligencja emocjonalna)

Sztuka zadawania pytań i aktywne słuchanie

Korzyści z zadawania pytań

Metoda dowartościowania

Moduł III: Trudne sytuacje

Uwzględnianie potrzeb innych

Oddzielenie ludzi od problemu

Poszukiwanie rozwiązań

 

Metodologia szkolenia:

Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników.

Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki z zakresu skutecznego komunikowania się. Każde ćwiczenie i gra są omawiane.

Warsztat – komunikacja dwustronna.

Miniwykład z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o zasadach efektywnej komunikacji.

Dyskusje moderowane mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z komunikacją w zespole.

Czas trwania: ok 6 h

 

Prowadząca szkolenie:

Magdalena Aksmitowska-Kobos.

Prawnik i wieloletni trener. Przygodę ze szkoleniami rozpoczęła jako trener/ wykładowca tzw. szkoleń twardych, w zakresie prawa międzynarodowego, które nadal prowadzi m.in. dla sądów, kancelarii prawnych, firm windykacyjnych, Okręgowej Izby Radców Prawnych oraz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Z jej ramienia, również panelista - reprezentant z Polski, na Konferencji „European cooperation on judicial training for court staff and bailiffs”. dot. mechanizmów szkoleniowych dla kadr wymiaru sprawiedliwości, w Brukseli (Congress Center Albert Borschette). Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych przy odzyskiwaniu należności od partnerów biznesowych zza granicy. Ponadto Kierownik działu obrotu prawnego z zagranicą w sądzie okręgowym.

Obecnie także trener kompetencji miękkich. Certyfikowany Trener Biznesu. Pasjonatka rozwoju osobistego, motywowania pracowników i komunikacji interpersonalnej. Specjalizuje się w tematyce komunikacji interpersonalnej, zarządzania sobą w czasie, asertywności. Z tej tematyki prowadzi szkolenia m.inn dla Zabrzańskiego Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości.

Uczestnik seminarium doktoranckiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Katedra Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa międzynarodowego.

  • Do sprzedaży trafiła druga książka, naszego trenera PASJA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH.Zamówienia po kliknięciu w link - Książka wystąpienia

archiwum

prowadzilismy szkolenia dla