Osoby dbające o e-wizerunek dostaną lepszą pracą

Budowanie wizerunku w Internecie przestało być domeną firm i marek - gdy kryzys puka do drzwi, to właśnie osoby cieszące się dobrą reputacją dostają lepsze oferty pracy. Jest to jeden z powodów, dla którego warto zadbać o swój profesjonalny wizerunek w social media.

Dzisiaj o dobrą reputację w sieci musi zadbać każdy - nieważne, czy jest dyrektorem zarządzającym, przedsiębiorcą czy świeżo upieczonym absolwentem szkoły wyższej. Wizerunek w Internecie może otworzyć lub zamknąć drzwi do sukcesu. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan - aż 63 proc. małych i ponad 57 proc. średnich firm zatrudnia osoby z polecenia.

Rośnie bezrobocie, ale zwiększa się także zainteresowanie serwisami społecznościowymi - swoje konto w przynajmniej jednym z nich posiada już 2/3 polskich internautów. Wzrasta również liczba rekruterów, którzy poszukują kandydatów za pośrednictwem social media. Według analiz serwisu GoldenLine, pod koniec drugiego kwartału 2012 r. było ich o 16 proc. więcej niż kwartał wcześniej.

Jednak osoby otwarte na zmianę zawodową nie zachęcają ich do złożenia oferty udziału w rekrutacji. Około 29 proc. użytkowników GoldenLine nie dzieli się informacjami na temat swojego doświadczenia, a 49 proc. nie informuje o wykształceniu. Aż 7 na 10 profesjonalistów nie chwali się dodatkowymi kursami, szkoleniami czy też znajomością języków obcych. I chociaż 47 proc. użytkowników GoldenLine dołącza do swojego profilu zdjęcie, nieprofesjonalne fotografie są jednym z najczęstszych wizerunkowych błędów wymienianych przez analityków serwisu.

Profesjonalny wizerunek i dobra reputacja to kapitał, który zwiększa szanse kandydata na rynku pracy. Jest on sumą wszystkich jego doświadczeń, osiągnięć, aktywności, ale także opinii, jakie o nim krążą w sieci. Wiedzę o budowaniu osobistej marki w sieci zgłębiać warto, bo jednym z kryteriów sukcesu jest postrzeganie naszej działalności przez osoby trzecie.



źródło:
gazetaprawna.pl

Social Media

Opinie uczestników Wszystkie